Samotná výměna chipu nestačí aneb jak na správný chiptuning

Zalíbila se vám populární výměna chipu, kterou dnes nabízejí nejrůznější malé autoservisy doslova za pár stokorun? Nenechte se zlákat tím, že jde o univerzální řešení pro všechny typy aut – zvláště u nepřeplňovaných motorů téměř žádné zlepšení nepocítíte. Prodejci tady hrají spíše na placebo efekt. A co dalšího byte o tomto typu úpravy auto měli znát?

Chtějte vždy čipy přizpůsobené

Komerční čipy bývají navrženy pro určitý typ vozidla resp. pohonné jednotky a nedokážou zohlednit jeho aktuální technický stav a další specifikace. Nárůst výkonnosti tak může být u dvou typově stejných vozů citelně rozdílný. Vylepšit výkon svého motoru proto můžete kromě úpravy parametrů řídící jednotky také šikovným doplňkovým příslušenstvím. Například vzduchové filtry K&N díky vysokém průtoku vzduchu a vynikající filtraci zvyšují výkon a zrychlení vašeho vozu již samy o sobě.

Navíc jsou konstruovány tak, aby vydržely po celou dobu životnosti vašeho automobilu (či motocyklu), takže je lze po ujetí doporučované vzdálenosti (80 000 km) snadno vyčistit. Jistě také oceníte jejich šetrnost k životnímu prostředí a synchronizaci s originální elektronikou výrobce vozidla. Proto vždy chtějte servis, kde vám kromě úpravy chipu budou schopni provést i další nezbytné tunningy, jinak to na výkonu svého auta zaručeně nepoznáte.

Přečtěte si:  Autorizovaný servis Škodovky je připraven kdykoliv pomoci

Zkušenosti s emisemi u tunningu

Je všeobecně známé, že požadavky EU na nízké emise se tak úplně neshodují s požadavky zákazníků na vysoký výkon motoru. Protože má však úřednický šiml vždy přednost, je jasné, jakým směrem se snaží výrobci ubírat – jednoduše proto, že musí. Mají totiž v této oblasti nastavené poměrně přísné mantinely a není tedy zcela na nich, jakou hranici škodlivin ve výfukových plynech zvolí.

Fámy o škodlivosti chiptuningu a vysokému nárůstu emisí mají svůj základ právě u amatérských tuneristů, kteří na podobné parametry nehledí a jde jim čistě jen o výkon jejich motorového mazlíka. Navíc tento nedostatek lze snadno vyřešit dočasným přehráním původního softwaru, s nímž budou měření absolvována, a následnému návratu k původní variantě.

Chtějte záruku opětovného přehrávání

A to je další kritérium, kterému byste se měli při výběru té správné společnosti věnovat. Před STK tak jednoduše navštívit servis, dočasně necháte nahrát původní software, a poté se opět k provedeným úpravám vrátíte. Je to jednoduché, ovšem vyžaduje to, aby si původní autoservis uchovával zálohy provedených úprav. Pokud to nedělá, pak jeho služby raději nevyužívejte. Za mnoho z nich byste totiž museli zbytečně platit znovu. Dobrou zprávou je, že pokud vsadíte na klasický chiptuning, nemusíte se opravdu žádných nepříjemností obávat.

Přidej komentář

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search